Direktlänk till inlägg 9 januari 2012

Biet är argt!

Av krangelmaja - 9 januari 2012 17:05

Imorgon bär det av mot jobb och faktiskt känns det ganska bra. Däremot är jag så arg på min man!! Tröga karlar! Varför fattar de aldrig något? Idag vill jag varken ha man eller barn, bara ett enkelt singelliv där jag får vara bland folk när jag själv väljer det. 


Varför så arg? Lite oklart. . . Men en sak som irriterar mig är att jag ska handla hem matvaror som han ska äta när jag är borta på jobb, men då jag kommer hem är kylen tom och han påstår att han väntar med att handla för att han inte ska missa något jag vill ha. *SUCK* 


Just nu funderar jag på att äta middag ensam och sen när jag är klar meddela att middagen är färdig. Moget? Nej, inte det minsta, men det har jag heller aldrig varit känd för att vara.

 
 
Ingen bild

cw

9 januari 2012 18:30

hm… känner igen det där beteendet. Män är förunderliga.
Min är lat och gör helst det minsta möjliga i hemmet… dvs jag gör allt.

Ibland bryr jag mig inte och ibland blir jag galen över detta.
Jag tror jag ska bli lokförare i södern:)))) och fly fältet
kram kära du

krangelmaja

13 januari 2012 11:51

Min man gör en hel massa faktiskt, men just det där med handlandet och maten irriterar mig!! Handla själv gubbjä*el vill jag säga! ;) Men det göööör jag inte :)

 
Indriel

Indriel

12 januari 2012 22:25

Kära du..det låter mycket hälsosamt att du är ett ilskebi idag tycker jag! Självfallet skall du inte handla/laga mat till maken för att han skall "klara sig" när du inte är hemma..herregud! Inte om han inte gör detsamma för dig - då hjälps ni ju åt och tar hand om varandra. Det är skillnad! En vuxen man klarar banne mig att handla och fixa mat själv och har han inte lust till det så får han väl köpa färdig mat. Det är inte ditt ansvaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar...! *nu blev jag ilsk jag med kände jag..oops* Stor KRAM till dig! <3

http://livsskriverier.blogspot.com

krangelmaja

13 januari 2012 11:50

Skönt med någon som håller med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krangelmaja - 12 augusti 2012 16:31

Jag har bestämt mig för att lägga denna blogg i träda. Jag låter den finnas kvar om någon eventuellt kan finna någon glädje i att läsa tidigare inlägg, men jag har inte tid att sköta om både den här och min andra blogg och just nu har jag själv inget...

Av krangelmaja - 24 maj 2012 17:30

HURRA!! Jag är så GLAAAD!! Idag har jag fått min diagnos och äntligen känns det som att det är tillåtet att vara JAG precis som jag är!    Läkaren sa att enligt skattningarna jag gjort låg jag långt över "gränsvärdet" så det rådde absolut ingen t...

Av krangelmaja - 23 maj 2012 18:40

Imorgon är det den STORA DAGEN!! Jag ska till psykiatri- mottagningen för att göra min utredning. Antagligen ska jag väl få "stå till svars" för mina svarsalternativ i frågeformulären jag skickat in. Jag kommer nog vara lite nervös. . .   På sist...

Av krangelmaja - 30 april 2012 12:23

Igår såg jag en repris av "Arga snickaren" (säsong 7 avsnitt 4) och kände plötsligt väldigt mycket igen mig i kvinnan som bodde i det röriga huset. Hennes diagnoser var ADHD och Asperger. Jag tror inte att jag har ADHD, men ibland undrar jag och det ...

Av krangelmaja - 26 april 2012 21:01

Under min dotters utredning fick jag upp ögonen för en massa "konstiga" saker även hos mig själv. Jag har aldrig lidit av att vara jag, men jag har alltid känt mig annorlunda.   Något som alltid varit besvärligt är att jag haft svårt att se skill...

Presentation


Mitt i livet upptäcker jag att jag är bisexuell och drabbas nästan samtidigt av s k "utbrändhet" vilket gör att jag kommer i kontakt med psykiatrin där en efterlängtad utredning föreslås. Kanske jag har Asperger precis som min dotter?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Andra bloggar

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards