Direktlänk till inlägg 27 februari 2012

Vuxenpsykiatrin

Av krangelmaja - 27 februari 2012 18:56

Ett besök på vuxenpsykiatrins öppenmottagning är avklarat. *PUST* Lite lätt ansiktsblind som jag är trodde jag först att läkarn var en helt annan person. . . Han frågade hur jag mådde och om jag åt ordentligt och hur mycket alkohol jag dricker! Hmmm. . . Jag var inte riktigt nöjd med de frågorna. 


Eftersom jag mår så otroligt mycket bättre såg varken han eller jag någon anledning till fortsatta besök där däremot skulle han forska i om de kunde hjälpa mig med en Asperger-utredning. Vi får väl se. Jag är skeptisk. Vem vill slösa vårdresurser på någon som ändå mår rätt bra? Nåja, det visar sig väl.


Medicinen, Oralin, har hjälpt mig att inte fokusera på så mycket "trams", som jag vanligtvis gör, men en sak kan jag inte släppa utan tycker nästan att det bara blir värre- att alla saker måste ligga på sin plats här hemma! Och rakt! Och att om man har fyra glas och ett går sönder vill jag kasta de tre övrig för att det inte ska bli ojämnt i skåpet. Eller att frukterna i fruktskålen måste vara av ojämnt antal, tex tre äpplen, fem apelsiner, en banan osv. Annars ser det fult ut. . . Tyvärr kom jag inte på det förrän efteråt när han frågade om jag hade några "tvång".


Sen har jag en annan jobbig ny grej för mig; jag drömmer mardrömmar VARJE NATT om att någon/några stökar till på olika sätt hemma hos mig eller bland mina saker! Analysera det den som kan! ;)

 
 
Ingen bild

Elsa Lovisa Brattlund

27 februari 2012 19:36

Intressant blogg du har! Jag kommer att följa den. Jag bloggar inte längre för jag orkar inte skriva varje dag men jag skriver mycket på flashback.org Jag heter JizzieJinx eller förut BabyPink om du vill veta vad jag tycker och känner.

krangelmaja

27 februari 2012 20:01

Kul att du hittat hit! Jag tittar in hos dig strax.

 
Ingen bild

The Bus Driver

27 februari 2012 19:41

Känner igen det där med glasen, jag MÅSTE ha 6 st av varje, annars blir jag omöjlig att ha att göra med :) Och eftersom jag VET att jag kommer att slå sönder minst en köper jag alltid en extra ... om det går alltså ...

Se där, en hemlis som jag inte tänkt att avslöja för nån :)))

krangelmaja

27 februari 2012 20:01

Skönt att höra! Jag kände på mig att vi hade en hel del gemensamt "cybersyster" :)

 
Piedra

Piedra

27 februari 2012 21:04

Oj oj, och här ligger ingenting på sin plats, och jag har massor med udda glas, muggar, tallrikar osv. Dina mardrömmar har ju antagligen att göra med ett ökat kontrollbehov. Och varför ditt kontrollbehov ökat kan nog egentligen bara du veta.

http://piedra.bloggplatsen.se

krangelmaja

27 februari 2012 21:17

Mitt kontrollbehov har inte ökat. Tvärtom har det MINSKAT så varför jag måste trötta ut mig med att drömma om eländet verkar ologiskt tycker jag...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krangelmaja - 12 augusti 2012 16:31

Jag har bestämt mig för att lägga denna blogg i träda. Jag låter den finnas kvar om någon eventuellt kan finna någon glädje i att läsa tidigare inlägg, men jag har inte tid att sköta om både den här och min andra blogg och just nu har jag själv inget...

Av krangelmaja - 24 maj 2012 17:30

HURRA!! Jag är så GLAAAD!! Idag har jag fått min diagnos och äntligen känns det som att det är tillåtet att vara JAG precis som jag är!    Läkaren sa att enligt skattningarna jag gjort låg jag långt över "gränsvärdet" så det rådde absolut ingen t...

Av krangelmaja - 23 maj 2012 18:40

Imorgon är det den STORA DAGEN!! Jag ska till psykiatri- mottagningen för att göra min utredning. Antagligen ska jag väl få "stå till svars" för mina svarsalternativ i frågeformulären jag skickat in. Jag kommer nog vara lite nervös. . .   På sist...

Av krangelmaja - 30 april 2012 12:23

Igår såg jag en repris av "Arga snickaren" (säsong 7 avsnitt 4) och kände plötsligt väldigt mycket igen mig i kvinnan som bodde i det röriga huset. Hennes diagnoser var ADHD och Asperger. Jag tror inte att jag har ADHD, men ibland undrar jag och det ...

Av krangelmaja - 26 april 2012 21:01

Under min dotters utredning fick jag upp ögonen för en massa "konstiga" saker även hos mig själv. Jag har aldrig lidit av att vara jag, men jag har alltid känt mig annorlunda.   Något som alltid varit besvärligt är att jag haft svårt att se skill...

Presentation


Mitt i livet upptäcker jag att jag är bisexuell och drabbas nästan samtidigt av s k "utbrändhet" vilket gör att jag kommer i kontakt med psykiatrin där en efterlängtad utredning föreslås. Kanske jag har Asperger precis som min dotter?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Andra bloggar

Sök i bloggen


Skapa flashcards