Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Ett tjockt kuvert...

Av krangelmaja - 29 februari 2012 18:06

. . .låg i min brevlåda idag. Det kommer att ta timvis att fylla i allt detta:


 


Roligaste frågan: "Händer det ofta att du förlägger saker?" Räknas BILEN?! ;)

 
 
Mia

Mia

29 februari 2012 18:37

Fin blogg och intressant, du vet väl att du kan ta hjälp med att fylla i blanketterna, ngn som läser åt dig och sen är det du som ska svara. / lycka till !

http://lill-mia.bloggplatsen.se

krangelmaja

29 februari 2012 18:40

Tack för tipset, men ett av mina problem är jag har vansinnigt svårt med att ta in information genom öronen, men genom ögonen brukar det gå bra. Det kändes bara lite övermäktigt när jag såg "buntarna". Tursamt nog stod det även i det medföljande brevet att jag har god tid på mig eftersom jag inte kommer få någon läkartid förrän om 1-2 månader.

 
Ingen bild

CW

29 februari 2012 18:51

jättebra… nu kommer du att bli utredd ordentligt men ta den tid du behöver.
kram

krangelmaja

29 februari 2012 19:17

De flesta frågor är rätt lätta att svara på, men den del kräver mer eftertanke.

 
Ingen bild

Mia

29 februari 2012 19:05

Ooooh vad jag känner igen mig när jag ser alla dessa lappar.. : ) Dom har jag fyllt i med sonen när han gjorde sin utredning. Många frågor var det..men samtidigt väldigt intressant och tydliggörande på många vis.Både för honom själv och för oss i familjen. Jag gillar att du äntligen får chansen att göra det här min vän! Och jag tror att du kommer att hitta en del pusselbitar till dig själv under turen. GLAD är du redan och det gör mej oxå väldigt GLAD! : ) Det är härligt att höra att det vänder uppåt för dig nu igen..! <3
Och ja, bilen räknas då absolut som "borttappad sak"..tycker jag.. *lol* Bamsigaste kramen från mig som alltid läser alla dina inlägg - men som varit liiiite sugig på att skriva kommentarer ett tag nu. Men jag finns här alltid <3

krangelmaja

29 februari 2012 19:21

Ja, som sagt; måååånga frågor var det... Tror jag ska fylla i de enkla först, de som är självklara, så kan jag klura lite på de svåra frågorna lite längre. Jaha, det var ju typiskt att bilen skulle räknas ;) Roligt att höra att du läser! Då får jag lite "mentalt stöd". Kram

 
Rosetta

Rosetta

29 februari 2012 22:12

Jätte intressant läsning, jag kommer följa dig eftersom detta ämnet ligger mig varmt om hjärtat. Är fd ordförande i en Attention förening i Uddevalla. Har en son som nu efter lång utredning fått diagnos lindrig utvecklingsförsening med aktivitets och uppmärksamhetsstörning. Oftast går alla NPF-diagnoser (ADHD,Asperger,Tourette,inlärningssvårigheter m.m) ganska mycket hand i hand så det är svårt att sätta namn på dem.
Styrkekramar till dig!!!

http://www.rosetta.bloggplatsen.se

krangelmaja

1 mars 2012 09:51

Vad roligt att du vill följa mig :) Jag har rätt mycket kunskap också eftersom min dotter diagnostiserades med Asperger i sena tonåren och det var väl då jag började förstå varför jag själv alltid känt mig så annorlunda. Dock har jag sällan lidit av det. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krangelmaja - 12 augusti 2012 16:31

Jag har bestämt mig för att lägga denna blogg i träda. Jag låter den finnas kvar om någon eventuellt kan finna någon glädje i att läsa tidigare inlägg, men jag har inte tid att sköta om både den här och min andra blogg och just nu har jag själv inget...

Av krangelmaja - 24 maj 2012 17:30

HURRA!! Jag är så GLAAAD!! Idag har jag fått min diagnos och äntligen känns det som att det är tillåtet att vara JAG precis som jag är!    Läkaren sa att enligt skattningarna jag gjort låg jag långt över "gränsvärdet" så det rådde absolut ingen t...

Av krangelmaja - 23 maj 2012 18:40

Imorgon är det den STORA DAGEN!! Jag ska till psykiatri- mottagningen för att göra min utredning. Antagligen ska jag väl få "stå till svars" för mina svarsalternativ i frågeformulären jag skickat in. Jag kommer nog vara lite nervös. . .   På sist...

Av krangelmaja - 30 april 2012 12:23

Igår såg jag en repris av "Arga snickaren" (säsong 7 avsnitt 4) och kände plötsligt väldigt mycket igen mig i kvinnan som bodde i det röriga huset. Hennes diagnoser var ADHD och Asperger. Jag tror inte att jag har ADHD, men ibland undrar jag och det ...

Av krangelmaja - 26 april 2012 21:01

Under min dotters utredning fick jag upp ögonen för en massa "konstiga" saker även hos mig själv. Jag har aldrig lidit av att vara jag, men jag har alltid känt mig annorlunda.   Något som alltid varit besvärligt är att jag haft svårt att se skill...

Presentation


Mitt i livet upptäcker jag att jag är bisexuell och drabbas nästan samtidigt av s k "utbrändhet" vilket gör att jag kommer i kontakt med psykiatrin där en efterlängtad utredning föreslås. Kanske jag har Asperger precis som min dotter?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Andra bloggar

Sök i bloggen


Skapa flashcards