Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Samvete

Av krangelmaja - 10 mars 2012 08:42

Jag har så vansinnigt dåligt samvete för en sak. . . Jag tycker inte att jag varken borde ha skaffat barn eller gift mig eftersom jag inte kan ge varken min dotter eller min man det de är värda. Mitt behov av ensamhet är så fysiskt att det alltid gått ut över dem. Inte så att de klagar, men det känns ändå. . . 


En annan sak jag förstått på sista tiden är att jag kan tycka lika mycket om en plats, ett träd eller ett hus som en människa och det nöter också på samvetet.


Annars mår jag egentligen fantastiskt!! 

 
 
Anki

Anki

11 mars 2012 19:06

Jag förstår precis det där med att blir "kär". Jag kan också bli kär i vad som helst. Jag har kommit fram till att det är k ä n s l a n jag är ute efter. När allt bara är rosenrött. Det är ju underbart. En plats kan vara så underbar och älskvärd att jag får fysiskt ont när jag åker därifrån. Konstigt det där.

http://gullapan.se

krangelmaja

11 mars 2012 19:14

Skönt att höra!! Jag kan känna mig SÅÅ hemma på en plats jag aldrig tidigare varit på. Klart att man blir kär i den då!

 
Ingen bild

CW

12 mars 2012 16:19

Sluta upp med att skämmas över ditt behov av ensamhet. Man är som man är och man duger så bra. Du vet man kan inte göra annat än sitt bästa och du har säkert andra braiga saker inom dig som inte andra har.

Jag tycker själv om ensamhet emellanåt. Jag behöver den för att må bra helt enkelt. Att bara få vara och vila skallen på ett sätt:)
Tänks å här at vilken tur att jag trivs med att vara själv för det finns 1000-tals som inte kan vara själva utan de måste alltid ha folk omkring sig.
Det är en styrka av kunna umgås med sig själv och din dotter och man vet säkert inom sig att du ölskar dem båda.

Stor kram… och bara så du vet kan även jag bli ”kär” i vissa platser. Är jag ute i naturen så kan jag sätta mig på en stubbe och bara njuta av allt. Det ger en ro inom en och man tänker så bra då.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av krangelmaja - 12 augusti 2012 16:31

Jag har bestämt mig för att lägga denna blogg i träda. Jag låter den finnas kvar om någon eventuellt kan finna någon glädje i att läsa tidigare inlägg, men jag har inte tid att sköta om både den här och min andra blogg och just nu har jag själv inget...

Av krangelmaja - 24 maj 2012 17:30

HURRA!! Jag är så GLAAAD!! Idag har jag fått min diagnos och äntligen känns det som att det är tillåtet att vara JAG precis som jag är!    Läkaren sa att enligt skattningarna jag gjort låg jag långt över "gränsvärdet" så det rådde absolut ingen t...

Av krangelmaja - 23 maj 2012 18:40

Imorgon är det den STORA DAGEN!! Jag ska till psykiatri- mottagningen för att göra min utredning. Antagligen ska jag väl få "stå till svars" för mina svarsalternativ i frågeformulären jag skickat in. Jag kommer nog vara lite nervös. . .   På sist...

Av krangelmaja - 30 april 2012 12:23

Igår såg jag en repris av "Arga snickaren" (säsong 7 avsnitt 4) och kände plötsligt väldigt mycket igen mig i kvinnan som bodde i det röriga huset. Hennes diagnoser var ADHD och Asperger. Jag tror inte att jag har ADHD, men ibland undrar jag och det ...

Av krangelmaja - 26 april 2012 21:01

Under min dotters utredning fick jag upp ögonen för en massa "konstiga" saker även hos mig själv. Jag har aldrig lidit av att vara jag, men jag har alltid känt mig annorlunda.   Något som alltid varit besvärligt är att jag haft svårt att se skill...

Presentation


Mitt i livet upptäcker jag att jag är bisexuell och drabbas nästan samtidigt av s k "utbrändhet" vilket gör att jag kommer i kontakt med psykiatrin där en efterlängtad utredning föreslås. Kanske jag har Asperger precis som min dotter?

Fråga mig

5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kategorier

Andra bloggar

Sök i bloggen


Skapa flashcards